top of page

שימור מבנים עתיקים

ענף שימור המבנים בישראל קיבל דחיפה אדירה בעשורים האחרונים כשמעבר לאסתטיקה, יש בשימור המבנים יופי אשר שומר על הצביון התרבותי וההיסטורי של המבנים והאזור. תחום זה הוא תחום אדריכלי אשר דורש ידע מעמיק וניסיון רב על-מנת שהעבודות יתבצעו בצורה מקצועית תוך שמלאכת השחזור שומרת על הזהות התרבותית, המרחב הציבורי והארכיטקטורה המקומית ויקרת הערך של האזור.


שיקום אתרים ומבנים


שימור מבנים עתיקים ושיחזורם דורש ידע עמוק ורב-מערכתי. מעבר לכשלים שעלולים לקרות בכל תחום הבנייה, כאן יש סכנה נוספת, טעות אחת קטנה עשויה להוביל לאובדן הערך ההיסטורי והתרבותי של המבנה ולכן, יש לבחור בחברה מקצועית שתוביל את התהליך בדיוק רב עם פתרונות מגוונים ומכשור ייעודי לתחום זה.


שיקום המבנים תורם ליצירת אזור איכותי יותר אשר משלב את ההווה עם פיסות מהעבר, כך נוצרת סביבה שהיא חווייתית ומעניינת מבחינת העיצוב הארכיטקטוני שלה והאזור כולו זוכה לאופי מיוחד משלו הנצמד לזהות המקומית כולה. לצד הפן הארכיטקטוני שבשימור מבנים, יש את שימור ההיסטוריה בכך שבשימור של מבנה מסוים מסופרת ההיסטוריה של המבנה עצמו והמקום בכלל וכמובן, שימור המורשת והזהות התרבותית המקומית של המבנה וסביבתו.


מה התועלת של שימור מבנים עתיקים?


שימור מבנים עתיקים היא פעולה אדריכלית והנדסית יחד אשר מטרתה לחדש מבנים שונים שנושאים חשיבות הן אדריכלית, הן היסטורית והן תרבותית אבל האם יש לפעולה זו תועלת נוספת.


מבנה שעבר הליך שימור הוא בעל שווי נדל"ני גבוה יותר ממבנה חדש לחלוטין והוא מעלה את ערכו של הפרויקט כך שהרווח הכלכלי של המבנה ושל הסביבה שלו גבוה יותר. שנית, פרויקט שימור מבנים עתיקים באזורים שונים נעשה מתוך ניסיון להחיות את האזור מבחינה אקונומית וסוציאלית וזאת על-ידי שימור מבני מורשת אשר מביאים גאווה והזדהות עם המקום ומתוך כך עשויים לשקם אוכלוסיות חלשות יותר המתגוררות באזורים אלו.


או לחלופין, לייבא לאזור תושבים חדשים מרמה סוציואקונומית גבוהה שירימו את איכות החיים באזור. שימור המורשת באמצעות מבנים מועילה לקידום התיירות כאטרקציה תיירותית ומכאן, כלכלית וגם רווח תרבותי ואסתטי לאזור כולו ושימור מבנים ככלי לחינוך ולפנאי.


אם אתם מעוניינים לקדם הליך כזה במבנה שלכם, השאירו את הפרטים שלכם באתר ונציג שלנו ישוחח אתכם ויעביר לכם את מלוא המידע לגבי הטכנולוגיות, המשאבים, הניסיון, הידע והמקצועיות של החברה ונשמח להעניק לכם מהניסיון ברמה גבוהה של שירות מתקדם, מוצרים ופתרונות ייעודיים לתחום זה.


תוכלו להתרשם ממגוון השירותים שלנו:

52 views
bottom of page