top of page

מבנים ואתרים לשימור בראשון לציון

לצד צמיחה וקידמה אסור להזניח ולהתעלם מהעבר, כך גם במבנים ואתרים לשימור בראשון לציון שמספרים את סיפור הקמתה של מדינת ישראל.


יסודות ושורשים


עברו של עם ישראל וסיפורו ההיסטורי מתחיל לפני אלפי שנים, אבל את סיפורה של המדינה אפשר להתחיל לספר עם הגעתם של החלוצים לארץ לאחר שנות גלות רבות והקמת המושבות הראשונות, ביניהן ראשון לציון. סיפור של ציונות, קשיים, מאבקי כוחות בין המתיישבים ובין העולים החדשים לתושבי פלשתינה, גיוס כספים, הברון רוטשילד, קשיי חקלאות, מציאת מקורות פרנסה ועוד. במשך השנים צמחה העיר וגדלה אבל קיימים עדיין מבנים ואתרים לשימור בראשון לציון מימיה הראשונים.


מהו אתר לשימור?


מבנים ואתרים לשימור בראשון לציון ובכלל הם מבנים שמיוחסת להם חשיבות מבחינה מסוימת. אלו יכולים להיות מבנים היסטוריים ששימשו למגורים של אישיות חשובה או משרדים בעלי משמעות, מבנים עם אמירה אדריכלית אופיינית לתקופה או מבנים ציבוריים ששימשו לאירוע או אירועים חשובים בהיסטוריה של מדינת ישראל. מעבר למבנים אפשר לשמר גם אתרים כמו גנים, פארקים, צמחים ועצים. את המבנים והאתרים לשימור בוחרת הועדה לשימור מבנים ואתרים ועליהם לעמוד בתנאים שקבעה.


איך משמרים מבנים?


הועדה לשימור מבנים ואתרים קבעה נהלים והנחיות לפיהם צריך לפעול כשמגיעים לטיפוח מבנים ואתרים לשימור בראשון לציון. מטרתה של הועדה היא לדאוג ולשפץ את המבנה תוך כדי שמירה על צביונו המקורי. לצד זה חשוב גם לשמור על בטיחות הציבור ולוודא שהמבנה עומד בתקן הבטיחות ולא מסכן את העוברים ושבים. חשוב להיעזר בתהליך השימור באנשי מקצוע מחברה בעלת ניסיון בתחום מבנים ואתרים לשימור בראשון לציון כמו הטייח והטיח, כדי לבצע את התהליך בצורה מקצועית וללא תקלות.


למה צריך לשמר מבנים ואתרים בראשון לציון?


אתרים ומבנים היסטוריים שעוברים שיפוץ וטיפוח מחברים את התושבים והמבקרים באזור להיסטוריה המקומית, לשורשים ויוצרים זיקה וחיבור בין העבר לעתיד. שיפוץ אתרים ואזורים היסטוריים מעלים את ערכו של הנכס ואת הסביבה כולה ואף על פי שנדמה כי עלויות השיפוץ הן עול על בעל הנכס, למעשה הוא מרוויח מההשקעה בשיפוץ, טיפוח ושימור המבנה ההיסטורי.


אם אתם בעלי נכס שהוגדר על ידי הועדה לשימור אתרים ומבנים כמתאים להליך של שימור, תוכלו ליצור קשר עם אנשי המקצוע שלנו. חברת הטייח והטיח תבצע את כל הפעולות הנדרשות תוך הקפדה על כללי השימור והבטיחות והתוצאה תהיה מרהיבה ויוצאת דופן.


תוכלו להתרשם ממגוון השירותים שלנו:

23 views
bottom of page