top of page

שיקום מבנה מסוכן

לאורך התקופה יצא לנו לראות מקרים רבים בהם המבנים קרסו או לא עומדים יותר בתקן הבטיחות וניתן לראות חלקים גדולים אשר מתנתקים מהבנה, סדקי ענק, חלקים חסרים במרפסות, פתחים ומקומות נוספים של המבנה.

במקרים האלה אותו המבנה אשר אינו ראוי למגורים, חייב לעבור שיקום מבנה מסוכן על ידי חברה מקצועית אשר מתמחה בענף שיקום מבנים ובעלת ניסיון רב.


לא לכל חברת בנייה ישנם את הכלים הנכונים עבור השימור מכיוון שלמבנה אשר מיועד לשימור ישנם אלמנטים רבים הדורשים זהירות רבה ורגישות יתר ברמה המקצועית. חברת הטייח והטיח בעלי ניסיון רב בענף של שיקום מבנים מסוכנים תוך כידי שמירה מרבית על המבנה ושימוש בכלים הייעודיים עבור ההליך המורכב והרגיש.


מהו מבנה מסוכן?


לא כל סדק מגדיר את המבנה כמבנה מסוכן ואין צורך להיכנס לפאניקה. מבנה מסוכן יהיה מוגדר ככזה על ידי מהנדס בניין בעל הסמכה אשר מבצע בדיקה יסודית ומעמיקה של כל המבנה. והגדרת מבנה כמבנה מסוכן, הנעשית באמצעות צו מבנה מסוכן על ידי מחלקת ההנדסה או יחידה למבנים מסוכנים.


מהו שיקום מבנה מסוכן?


בארץ ישראל ישנם המון מבנים בעלי ערך היסטורי רב אשר רוצים לשמר אותם בניסיון להעביר את ההיסטוריה לדורות הבאים בלי לאבד מהמקוריות של המבנה ולשמר את רוח המבנה ככל שניתן. או שמדובר במבנה שהשלד שלו חזק והיסודות יציבים והוא זקוק לשיקום חיצוני וקוסמטי.


השיקום נעשה על ידי צוות מומחים אשר יודעים להתנהג עם חומרי גלם איכותיים על ידי טיפול בקירות הפגומים והסדוקים, ביצוע איטום, הרס של חלקים מסוכנים ובנייתם מחודשת , חידוש וחיפוי חוץ וחיזוק של חלקים רופפים ומסכנים נוספים.


פרויקטים של שיקום מבנים מסוכנים


בחברת הטייח והטיח שימור מבנים ואתרי מורשת תמצאו מגוון רחב של פרויקטים של שימור מבנים שונים ברחבי הארץ. כמו למשל:


· מבנה משרדים אשר שוכן בעיר תל אביב יפו ברחוב הרצל 10 אשר שונה למבנה מגורים.

· בית החרושת של אחים וגנר שימור שלחמשת מבני טמפלרים.

· בית הכנסת הגדול השוכן בעיר רחובות. מבנה בית הכנסת הוא מונומנטלי בעיצוב אָקלָקטִי ועוד פרויקטים רבים אשר תפגשו.


אם נתקלתם במבנה מסוכן, נטוש או אתם הבעלים של מבנה היסטורי עם פוטנציאל גבוהה, תגיעו אלינו לחברת הטייח והטיח שימור מבנים היסטוריים ואתרי מורשת, והצוות המנוסה שלנו יעשה את הכול על מנת להחזירו של המבנה לחיים מחודשים.


תוכלו להתרשם ממגוון השירותים שלנו:

9 views
bottom of page