top of page

מבנים ואתרים לשימור בירושלים

היסטוריה מהווה את הבסיס לעתיד ולצד שינויים שהם תכתיבי הזמן והקידמה, חשוב לדאוג לשמור ולשמר גם מבנים ואתרים לשימור בירושלים כדי לספר את הסיפור, להעביר את רוח התקופה לדורות הבאים ולכבד את העבר. פרויקט מסוג זה של שימור, מבצעים רק באמצעות חברה אשר מתמקצעת בתחום ייחודי זה.


כל מרצפת היא סיפור


יגאל אלון אמר "עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל" ואין מקום מוחשי לכך מאשר לטייל בירושלים ולהביט סביב. העיר ירושלים הקיימת אלפי שנים וידעה שינויים ארכיטקטוניים רבים. כל שליט שביקר בירושלים, השאיר בה את חותמו ובנה בה מבנים שיפארו את שמו לאורך שנים. חשיבותה של ירושלים לעמים רבים, דתות שונות ומיליוני אנשים מחזקת את חשיבות שימורם של מבנים ואתרים לשימור בירושלים.


מבנים עתיקים בעיר הקודש

ערכם של מבנים נמדד בעיקר בערך הנדל"ני הכספי שלהם, אבל למבנים עתיקים, ישנים יש ערכים נוספים מעבר לכך. דרך מבנים אפשר ללמוד על היסטוריה של המקום, על התרבות שהייתה נהוגה באזור, על הקו האדריכלי שהיה מקובל בתקופה מסוימת ועל השינויים שחלו באזור. מבנים ואתרים לשימור בירושלים שעוברים שיפוץ מעלים את ערך הנדל"ן באזור כולו, משפרים את הנוף ומחזקים את הזיקה בין ההווה לעבר עם מבט אל העתיד.


מהו בניין המיועד לשימור


המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל קבעה קריטריונים לפיהם נקבע מהו מבנה לשימור וביחד עם מוסדות ארגון אונסקו הם קובעים מה הם אתרי שמירת מורשת בעולם. בעיר העתיקה וגם בשכונות הראשונות מחוץ לחומות, יש מבנים הראויים לשימור. עיריית ירושלים רואה ערך רב באימוץ רעיונות השימור שנקבעו כבר בימי המנדט הבריטי.


תהליך שיפוץ של מבנים ואתרים לשימור בירושלים מתבצע רק על ידי חברה מקצועית ובעלת ניסיון כמו הטייח והטיח. לצד הנחיות מקומיות ועולמיות כיצד יש לשמר את המבנה, חשוב להקפיד על עדכון המבנה שיתאים לרוח התקופה וזאת בהתאם לחוקים ולתקנים השונים שנקבעו לאורך השנים החל מקום המדינה.


פרויקט שימור בעיר הבירה


חברת הטייח והטיח ביצעה בהצלחה רבה תהליכי שיפוץ מבנים ואתרים לשימור בירושלים ובאזורים רבים אחרים ברחבי הארץ. מהנדסי ואדריכלי החברה מכירים היטב את החוקים והנהלים של שימור המבנים ולכן הם מובילים את התהליך מול כל הגורמים הרלוונטיים לצורך קבלת האישורים המתאימים.


נשמח ללוות גם אתכם במים מסוג זה, צרו אתנו קשר ותיהנו מייעוץ מקצועי ביותר.


תוכלו להתרשם ממגוון השירותים שלנו:

71 views
bottom of page