top of page

שיקום מבנים

שיקום מבנים הוא תהליך שניתן להגדיר כתהליך של תיקון, חיזוק ושימור מבנה. מדובר בסוג של עבודות שימור שמטרתן להאריך את חיי המבנה על ידי תיקון נזקים מבניים והסרת מפגעים שעלולים להוביל לנזק עתידי.

תהליך זה כולל לרוב פינוי מים מהמרתף או קומת הקרקע, בדיקת נזקים מבניים, פינוי חומרים מסוכנים מהמבנה, תיקון גגות ומרזבים, החלפת חיווט או קווי אינסטלציה פגומים, תיקון יסודות ורצפות עם קורות עץ או פלדה במידת הצורך.

המונח שחזור משמש לעתים קרובות לסירוגין עם המונח "שימור". עם זאת, הם אינם זהים. שיקום מבנים מוגדר כהחזרת נכס למצבו המקורי. שימור הוא הפעולה של הגנה על משהו מפני אובדן או שינוי.

שתי הגישות הנפוצות ביותר לשימור מבנים הן הריסה ושיקום. הריסה כרוכה בהסרת כל עקבות המבנה תוך שיקום משמר חלק מהמבנה או כולו ומחליף כל אלמנט חסר או פגום.

Cracked Concrete Wall _edited_edited.png
Cracked Concrete Wall _edited_edited.png

שיקום וחיזוק מבנים

עם התפתחות הטכנולוגיה, ניתן כיום לבצע שיקום מבנים ולחזק אותם בצורה יעילה יותר. ניתן להפוך מבנים לעמידים בפני רעידות אדמה בעזרת חיזוקי פלדה, ויש טכניקות חדשות לחיזוק מבנים מפני סופות.

אנו יכולים גם להשתמש בטכנולוגיות הללו כדי להפוך מבנים לידידותיים יותר לסביבה על ידי שימוש בפחות אנרגיה כדי לחמם אותם.

הטכנולוגיה הביאה לדרכים חדשות לשמור על בטיחות המבנים שלנו. עם התפתחות הטכנולוגיה ניתן ליצור מבנים עמידים בפני רעידות אדמה עם חיזוקי פלדה, ויש טכניקות חדשות לשיקום וחיזוק מבנים מפני סערות. אנחנו יכולים גם להשתמש בחומרים טובים יותר כמו בטון או פלדה.

ישנם כיום המון מבנים אשר מסכנים את המתגוררים ואת העוברי אורח בכך שמבנה ישן מאוד בנוי באופן שונה מהיום, בנוי מחומרי גלם שכבר נשחקו ומתחילים להתפורר עקב התיישנות החומר, נזקי מזג אוויר, רעידות אדמה אשר קרו ותחזוקה לקויה או חוסר בתחזוקה כללית של המבנה.
 

שיקום וחיזוק מבנים הוא מאוד חשוב עבור הביטחון של הדיירים ועבור המבנה. חיזוק שיקום מבנים נעשה על ידי אנשי מקצוע אשר מתמחים בתחום שיקום וחיזוק של מבנים מסוכנים ומבנים המיועדים לשימור תוך כידי שמירה על קווים כללים של המבנה בלי לפגוע בהיסטוריה של המבנה במידה והמבנה הוא בעל ערך מוסף. הצוות המנוסה של הטייח והטיח יבצעו עבודות חיזוק ושיקום למבנה שלכם באופן יעיל ובכך תהיו מוגנים ובטוחים להמשיך להתגורר במבנה שלכם.

מהו שירות חיזוק ושיקום מבנים?

מבנים מסוכנים או מבנים אשר זקוקים לשירותי חיזוק ושיקום ברוב המקרים מצריכים התערבות של בעל מקצוע אשר מתמחה בתחום ובעל ידע הנדסי מורחב בשל ההיכרות שלו עם מבנים מסוכנים, ידע בהתמודדות עם הסכנות הפיסיות הכרוכות בעבודת חיזוק ושיקום של מבנים.
 

שירותי חיזוק ושיקום מבנים זהו למעשה שירות אשר הניתן על ידי בעלי מקצוע מנוסים. תפקידם לשקם מבנים או חלקים פגומים מהמבנים, לחזק מבנים קיימים וישנים על ידי חידוש של יסודות במקרה הצורך, של מעטפת של המבנה ועוד חלקים פגומים הדורשים טיפול של תחזוקה או שיקום.

מהן היתרונות של שיקום וחיזוק מבנים?

ישנם יתרונות רבים שתוכלו לקבל משיקום וחיזוק מבנים. חשוב לציין שהתהליך אינו יקר כפי שהוא נראה אם אתה יודע מה אתה עושה. תחסכו יותר כסף בטווח הארוך על ידי השקעה בפרויקט שיקום וחיזוק טוב.

היתרון הראשון של שיקום וחיזוק מבנים הוא שהם הופכים את הבניין ליותר עמיד בפני אסונות טבע כמו שיטפונות, רעידות אדמה או הוריקנים. היתרון השני של שיקום וחיזוק מבנים הוא אורך חיים ארוך למבנה.

 

מה כולל חיזוק ושיקום מבנים?

לפני שצוות הטייח והטיח ייגשו לפרויקט של חיזוק או שיקום מבנים, הצוות יערך בדיקה יסודית על ידי בעלי מקצוע מנוסים, יכינו את השטח עבור שלבים הבאים תוך כידי שימוש בחומרי גלם הכי איכותיים ועמידים לאורך שנים.
 

בשלב הבא הצוות שלנו ייגש לעבודות שיקום וחיזוק של המבנה תוך כידי שמירה על המקור של המבנה בלי לפגוע ביסודות המקור שלו כמו צבע, טקסטורה ואלמנטים חשובים נוספים.

חיזוק ושיקום מבנים

שיקום ואיטום מבנים

מבנים בעלי ערך היסטורי עלולים להיהרס באופן חלקי או מלא עקב אסונות אנושיים או טבע כמו רעידות אדמה, תחזוקה לקויה ומזגי אוויר קיצוניים לאורך השנים. עם השנים אפשר לבנות מבנים אחרים במקום המבנים הקיימים, וכך יאבדו עקבות המבנה המקורי, לכן ישנה חשיבות רבה לשיקום ואיטום מבנים על מנת למנוע נזקים ופגיעות.
 

בנוסף לתפקידם של המבנים כעדות להיסטוריה, ידע על טכניקות הבנייה וחומרי המבנה שלהם, הם גורם חשוב בהחייאת מבנים דומים להם. התחשבות בצורתם המקורית של המבנים בתהליך שחזור מבנים היא חובה מבחינת שימור הערך התרבותי של המבנים. בשל מצב זה, עדיף להשתמש בשיטות בנייה מקוריות ובתכונות חומר שוות בבנייה מחדש של המבנים ההיסטוריים. מצד שני, אפשר להשתמש במערכות וטכניקות בניין מודרניות במקום בשיטות מסורתיות בהתאם לסיבות כגון בטיחות מבנית, ניתוח צרכים ויחסי מבנה-סביבה.

מה זה שיקום ואיטום מבנים?

המטרות של שיקום ואיטום מבנים

שיקום מבנים הוא תחום בענף הבנייה המיועד לשמירה על יציבות וחוזק המבנה ולהאריך את חייו ולמנוע נזקים עתידיים ופגמים במראהו ובתכונותיו. איטום של המבנה זהו הליך אשר מתבצע בעזרת חומרים שונים וטכניקות על מנת לשחזר את המבנה.

מטרות שונות נשקלות בתהליך שיקום ואיטום מבנים היסטוריים.

  • הראשונה מבין המטרות הללו היא החזרת זהות היסטורית באזור שבו נמצא הבניין. כך מובטח שהמבנים ממשיכים להיות עדות מוחשית למסורות עתיקות, מערכות בנייה וחומרים, וגם יצירה אדריכלית.

  • מטרה נוספת בבנייה מחדש היא להיות השורש בזיכרון הקהילתי של מדינה או תרבות שהתקיימו בעבר.

  • מטרה נוספת היא שתהליך שיקוםר מבנים יהיה מועיל מבחינה חינוכית. מבחינה זו, ההתנסות בתהליך מקלה על המומחים להבין את העבר, בעוד שמי שאינו מומחה יכול לקבל מידע חדש על ידי הסתכלות על כל הקונסטרוקציה. לדוגמה, חידוש מקדש איסה (Ise) ביפן בצורה דתית כל עשרים שנה מבטיח שהשיקום הוא גם מלמד וגם משמר מסורת.

שלבים של שיקום ואיטום מבנים

החזית היא הדבר הראשון שאליו שמים לב בבניין ולכן היא מקבלת תשומת לב יתרה בתהליך שיקום מבנים. השלבים הם ברורים וחייבים לעמוד בהם בהתאם לחוק כולל רישיונות וטפסים רלוונטיים, אישורים, אנשי מקצוע מוסמכים ועוד.

  • כשלב ראשון המבנה אותו מעוניינים לשמר, חייב לעבור בדיקה מקיפה על ידי איש מקצוע מוסמך והוא יאתר את כל הנזקים ואת כל הפגיעות של המבנה.

  • בשלב הבא, המבנה יעבור הכנה יסודית לקראת עבודת איטום ושיקום כולל פינוי של גופים מיותרים, תיקוני יסודות במידת הצורך, חיזוק של המבנה, פירוק של חלקים ניזוקים ופגועים וניקוי של המבנה משאריות.

  • לאחר מכן אנשי מקצוע מנוסים יעברו לשלב בו מתאימים את חומרי הגלם למבנה על מנת לשמר אותו ולהיות צמודים ככל הניתן למקור תוך כידי שימוש בחומרים חדשניים וטכניקות מתקדמות.

  • והשלב הנוסף הוא בו היצירתיות נפגשת עם ההיסטוריה של המבנה, אנשי מקצוע סוף סוף ניגשים לעבודות השחזור והשימור של כל החלקים הניזוקים במבנה או של כל המבנה כולו.

שלבים של שיקום ואיטום מבנים

חומרי גלם הנמצאים כיום בשוק של שיקום מבנים

בזכות הטכנולוגיה המתקדמת בארץ ובעולם, תחום הבנייה עבר מהפך לאורך השנים ובכל פעם ניתן לראות על המדפים חומרי גלם שונים בעלי תכונות יוצאות דופן, אשר תורמות בענף הבנייה והופכים את התחום לקל יותר ונגיש יותר, כך גם החומרי גלם המוכרים לכולם, עברו שינוי ושדרוג. וניתן כיום למצוא מגוון רחב של חומרי גלם כמו:

  • חומרי איטום אקריליים או בטומנים.

  • מגוון של צבעים ייעודיים וצבעי גוון.

  • חומרי בניין קרמיים.

  • חומרי בניין מתכתיים.

  • חומרי בניין פלסטיים ועוד מגוון רחב מאוד של חומרים.

אם לסכם על שיקום מבנים

במידה והבניין שלכם זקוק לעבודות חיזוק או שיקום, הנכם מוזמנים להגיע אלינו להטייח והטיח. הצוות שלנו ילוו אתכם מרגע הפניה שלכם ועד לסיום ההליך.

:תוכלו להתרשם ממגוון השירותים שלנו

bottom of page