top of page

מבנים ואתרים לשימור בבת ים

בכל עיר יש את המבנים ההיסטוריים והחשובים שלה, לפעמים יש גם אתרים קדומים ולפעמים הם חלק מהווי העיר. ההחלטה על שימור מבנים צריכה לעבור ועדה ולכן אם יש בידיכם מבנים ואתרים לשימור בבת ים, לפני שאתם הורסים או משפצים כדאי שתדעו כי עליכם לעמוד בתנאי הוועדה וכדאי שהשיפוץ ייעשה על ידי מישהו מומחה.


מבנים לשימור בבת ים


רבים מאתנו מסתובבים במקומות רבים בחו"ל ומתפעלים מאתרים היסטוריים, בניינים עתיקים ומוסדות ציבור מטופחים. החיבור בין היסטוריה ועבר להווה הוא קשר שאי אפשר לנתק ויש לו השפעה רבה על אופי המקום. הועדה לשימור אתרים מבינה בחשיבות השימור וההבדל בין אתר מט לנפול, מזוהם ומלוכלך לבין מבנה שעבר תהליך של שימור, המביא אתו מבקרים למקום, מעלה את קרנו של האזור, את ערך הנדל"ן ואת האווירה הכללית של התושבים. עיריות ומועצות רבות מקצות לנושא זה תקציבים ועדות מיוחדות וכך גם מבנים ואתרים לשימור בבת ים מקבלים תשומת לב.


איך משמרים מבנים?


הליך שיפוץ של מבנים ואתרים לשימור בבת ים חייב להיעשות באופן מקצועי על ידי חברה בעלת מיומנות ומומחיות בנישה זו כמו הטייח והטיח. מעבר לצורך לעמוד בתקנות ובנהלים שמכתיבה המועצה לשימור אתרים בישראל, יש חשיבות גדולה לאופן שבו מתבצע השיפוץ מבחינה בטיחותית. חשוב לוודא שהאתר שבו מתבצע השיפוץ מאובטח ומוגן הן מפני חדירה של פולשים פנימה שעלולים לעשות נזקים והן מבחינת בטיחות של הולכי הרגל בסמיכות לאתר שלא יפגעו מכלים, חפצים וחומרי בניה שנמצאים שם.


אם אתם בעלי נכס או מבנים ואתרים לשימור בבת ים, השלב הראשון בתהליך הוא לקבל את אישור העירייה לתהליך השיפוץ. לאחר מכן חשוב לברר במועצה לשימור אתרים מה הדרישות והתקנים בהם צריך הנכס לעמוד וכיצד יש לבצע את השיפוץ. קחו בחשבון כי תהליך כזה מצריך אישורים רבים וחשוב כי ילווה אתכם בתהליך איש מקצוע שבקיא בתחום, יודע למי לפנות וכיצד אפשר לקבל את כל האישורים והחותמות הדרושים.


מקצוענים בתחום מבנים ואתרים לשימור


חברת הטייח והטיח היא בעלת ניסיון עשיר בתחום ומאחוריה פרויקטים רבים של מבנים ואתרים לשימור בבת ים, תל אביב, ירושלים ועוד. דברו אתנו ואנחנו נשמח להעניק לכם ייעוץ מקצועי לאורך כל הדרך, עד שהמבנה הישן שלהם ייראה חדש וזאת תוך שימור הנראות הוותיקה שלו למען ההליך ההיסטורי והגיאוגרפי הקשור למראה העירוני היפהפה.


תוכלו להתרשם ממגוון השירותים שלנו:

29 views
bottom of page