top of page

מבנים ואתרים לשימור ברחובות

ברחבי העיר הוותיקה רחובות יש מבנים ישנים שמסמלים את ההיסטוריה העירונית של המושבה שהייתה לעיר.


אנשי מקצוע ייעודיים לשימור


ביצוע של שימור מבנים אינו עניין של מה בכך ורק אנשי מקצוע שיש להם רזומה עשיר בתחום של מבנים ואתרים לשימור ברחובות, מסוגלים לבצע פרויקט מסוג זה מתחילתו ועד סופו. מדובר בפרויקט הנדסי מורכב כיוון שהיסודות של רוב המבנים הללו הוא כבר רעוע. יש להביא בחשבון שמדובר בבניינים שהוקמו לפני קום המדינה ובשנים שלאחר מכן, באותה תקופה לא היו תקנים בנושא בנייה ולכן היציקות היו בכמות פחותה וגם עם השנים נוצרו בהם סדקים כך שהיסודות הם כבר לא איתנים.


כדי לשמר את המבנים ולא להרוס אותם, בודקים המהנדסים מהו המשקל שמסוגל לשאת מבנה זה כעת מול הצורך שלו ובהתאם לכך מוסיפים יציקות ליסודות הקיימים, או לחלופין יוצקים יסודות נוספים. בדרך זו מייצבים את המבנים גם למקרה של רעידות אדמה שעלולות לזעזע את המבנה.


הנראות החיצונית של המבנים הישנים


לכל אחד מהמבנים הישנים יש יופי ארכיטקטוני משלו ולכן המגמה של האדריכלים היא לשמר את הנראות הישנה על ידי חידוש של מבנים ואתרים לשימור ברחובות. לצורך כך פועלים במקום אנשי מקצועי מיומנים בנישה זו אשר דואגים לטקסטורה ולצבע הקרוב ביותר למקור. כך אפשר לראות מרפסות מאוירות בשלל גוונים יפהפיים. מעבר לכך מתבצע חידוש של פריטים מעץ, מקפידים לחדש את פיתוחי העץ המרהיבים על פי התמונות הישנות מהתקופה הזו.


במבנים רבים הייתה רצפת עץ שנשחקה עם השנים ולכן הצוותים של הטייח והטיח מחליפים אותה בלוחות של פרקטים. אחת האופציות המוצלחות ביותר היא פרקט פישבון המותקן באופן אלכסוני ומעניק מראה של אדרת הדג בדיוק כמו שהיה ברצפת המבנה לאור הפופולריות של אפשרות זו במבנים האירופאים.


היתרי בנייה לשינויים במבנה הוותיק


העירייה מעודדת את ביצוע השינוי הנדרש של מבנים ואתרים לשימור ברחובות ולכן מקדמים את התהליך הזה בסיוע של המחלקה ההנדסית. המומחים של הטייח והטיח מגישים את כל התוכניות המפורטות כדי לקבל את היתרי הבנייה התואמים את הצורך בכל מקום. המטרה היא שצעירי העיר ייהנו מהמראה האותנטי של המבנים ההיסטוריים שכל אחד מהם שימש לצורך אחר במושבה הקסומה.


אם אתם הבעלים של מבנה ישן בעל היסטוריה מרתקת ואתם מעוניינים לשמר אותו, הגעתם למקום הנכון. דברו אתנו ונשמח לתכנן יחד את הפעולות הנדרשות.


תוכלו להתרשם ממגוון השירותים שלנו:

51 views
bottom of page