top of page

מבנים ואתרים לשימור בחולון

חולון היא אחת הערים שבנייתם החלה עוד לפני קום המדינה, ראשיתה בצריף יחיד אותו הקים שלמה גרין, ועל שמו נקראת כך השכונה הוותיקה בעיר. לאחר הקמתה של שכונת גרין נוספו שכונות רבות עד שהפכה חולון לעיר המודרנית והמטופחת המוכרת לנו כיום. כיאה לעיר בעלת ותק של שנים רבות, קיים בה מגוון של מבנים ואתרים לשימור בחולון.

מהו שימור מבנים ואתרים?

שימור מבנים ואתרים הוא בעצם שם נרדף לשילוב של פעולות אדריכלות והנדסה על מבנים ואתרים אשר להם ישנה חשיבות מבחינה היסטורית. מטרת פעולות אלה היא לחזק ולחדש אותם ולהבטיח ששלמותם וקיומם יישמרו לאורך זמן באופן בטוח וקרוב למקור עד כמה שניתן.

יתרונות פעולת השימור בחולון

פעולת השימור גורמת לכך שהסביבה הטבעית שבה היו המבנים הופכת להיות מעניינת יותר ומכבדת את עברה. מבנים ואתרים לשימור בחולון הם בעלי אופי ייחודי ובאים להראות לדורות הצעירים את ההיסטוריה המקומית החשובה כל כך.

מה כולל תהליך השימור של מבנים ואתרים ?

תהליך השימור כולל כמה פעולות הנדרשות על פי המבנה או האתר הקיימים, להלן חלק מהפעולות הנפוצות:

· שימור - ישנם מבנים ואתרים המצויים במצב טוב, יחסית, ונדרשים רק לשימור המצב הקיים.

· תחזוקה וייצוב מבני - כאשר מצב המבנה או האתר רעוע, הדבר מוביל לכך שיש לדאוג לחיזוק היסודות וייצוב מבני.

· שיחזור – לעתים מצב התחזוקה של האתר או המבנה טוב, אך סימני הזמן עשו בהם את שלהם. במקרה כזה עושים פעולות שיחזור והחזרת המבנה או האתר לצורתם המקורית ללא שינויים או תוספות.

· רה - קונסטרוקציה – במקרה שבו האתר או המבנה כבר במצב רעוע מאוד או שקיים מבנה חלקי ביותר, נעשות עבודות של בנייה מחדש ובה משחזרים את המבנה או האתר על סמך תיעוד מן העבר.

שימור מורשת בנויה בעיר חולון

כמו בערים רבות בארץ, ישנם מבנים ואתרים לשימור בחולון, למשל בית הכנסת הגדול, ומגדל המים של אגרובנק. פעולות השימור בעיר משפיעה על פיתוח המרחב הציבורי ואתרים ומבנים רבים ששומרו הופכים להיות מוקדי משיכה לקהל הרחב ולתושבים.

חברת הטייח והטיח מבקשת להמשיך ולהיות ביתם של כל אלו שמלאכת השימור והשחזור יקרה להם והיא מתחייבת בפני לקוחותיה להמשיך וליצור סביבה עירונית עשירה וערכית שמכילה גם שכבות מהעבר. מבנים ואתרים לשימור בחולון חשובים ויקרים לליבנו, פנו אלינו עוד היום וקבלו מאיתנו הצעת עבודה מקצועית.

תוכלו להתרשם ממגוון השירותים שלנו:

12 views
bottom of page