top of page

שיקום חזיתות מבנים

הנראות של חזיתות כל מבנה היא נושא אקוטי עבור הדיירים ומיוחד אלו שמעוניינים למכור את הבית וגם עבור הרשות המקומית שחשוב לה לטפח את נראות פני העיר.

Cracked Concrete Wall _edited_edited.png
Cracked Concrete Wall _edited_edited.png

שיקום חזיתות בניינים

יש שתי דרכים מרכזיות לבצע שיקום חזיתות מבנים. האחת היא ליצור נראות חדשה ומודרנית על פי תכנון אדריכלי עכשווי והדרך השנייה היא לבצע שימור של המבנה, כדי שייראה כפי שהיה נראה בעבר וזאת על פי תמונות אותנטיות שנשמרו לאורך שנים, אם המבנה הוגדר כמיועד לשימור.

בתל אביב ובערים אחרות כמו ראשון לציון בוצע הליך של שיקום חזיתות מבנים באתרי מורשת וכך נשמר הערך ההיסטורי, האדריכלי והתרבותי יוצא הדופן שלהם.

אופן ביצוע שיקום חזיתות מבנים

בשלב ראשון יש לטפל במצב הפיזי של הקירות החיצוניים. לכן יש לשייף את כל הקירות החיצוניים כדי לחשוף את מצבם האמיתי. ברוב המקרים אפשר למצוא בכל המרחב הרבה סדקים שחלקם שטוחים ומקצתם עמוקים. כמו כן כשלים רבים הקשורים לחשיפה של הבטון, גילוי הברזל ועוד.

 

כדי לבצע שיקום חזיתות מבנים, מתחילים בהליך הכולל מריחה של חומר מדלל על פני הקירות ולאחר מכן מבצעים הליך של איטום הן של הסדקים העמוקים והן של הסדקים השטוחים.

קיימת חשיבות רבה להתאים את חומר האיטום למבנה וזאת על פי הקביעה של המהנדס בכתב הכמויות. בתום פעולות האיטום המאסיביות והטיפול בבטון, מורחים שוב שכבה של מדלל לקראת הצבע החיצוני. בשנים האחרונות חל מהפך באיכותם של הצבעים המיועדים לצביעת קירות חיצוניים ולכן מורחים צבע בטיב מעולה, אשר בהליך הייצור שלו מחדירים גם חומר איטום.

הנראות החיצונית של המבנה

בהתאם לאדריכלות הקיימת, מבצעים שיפורים בנראות של הקירות החיצוניים על ידי הרחבת גודלם של החלונות והתקנה של חלונות אלומיניום או עץ חדשניים, כמו כן תריסים נוחים לשימוש מפלסטיק או חשמליים. אם קיימות מרפסות, במסגרת שיקום חזיתות מבנים, משפרים באופן ניכר את הנראות שלהן, מוסיפים על פי הצורך מעקות או זכוכיות כדי ליצור בטיחות מקסימלית על פי התקן הישראלי המחמיר.

בסוף הפרויקט אפשר ליהנות מהמראה החדש והמרענן, אשר יוצר רוח חדשה למבנה ומבדל אותו ממבנים אחרים שנמצאים בסמוך אליו.

אם גם אתם מרגישים שהגיע הזמן לתכנן מהפך במבנה המגורים או המשרדים שלכם, נשמח להציע את המומחיות שלנו בנושא שיקום חזיתות מבנים. השאירו את פרטי ההתקשרות אתכם באתר ונשמח לבצע עבורכם מיזם מסוג זה.

מוזמנים להתרשם ממגוון השירותים שלנו:

שיקום מבנים

שימור מבנים

שיפוץ מבנים

שיפוץ חזיתות

הסרת צו מבנה מסוכן

bottom of page